GLUTENSİZ OTEL TATİLİ

Uzun zamandır Mete ile yaz tatilini nasıl yapabilirim diye düşünüyordum. çünkü otele gidecektik ve Türkiye'de glutensiz mutfağı olan tek bir otel vardı. Bizim gitmeyi düşündüğümüz otel ise başkaydı. Oteli arayıp Mete'nin çölyak olduğunu bildirdik. Otele çölyaklı olarak gelen müşterilerinin olduğunu ve bilgi sahibi olduklarını söylediler. Bu bizim ilk tatilimiz olacaktı ve nasıl bir hizmetle karşılaşacağımı bilmediğim için kendimce bir takım alışverişler ve hazırlıklar yaptım. Bunların çoğunu kullanmama gerek kalmadığını söylemeliyim.   En önemlisi çocuğunuzun yeme alışkanlıkları. Yanınıza alacağınız şeyler bununla ilgili olursa daha iyi olur.  Öncelikle size otele giriş hikayemizi anlatayım.

  Otele girişimizi yaptırdığımızda zaten önceden arayıp bilgi verdiğimiz için çölyaklı olduğunu biliyorlardı Mete'nin. Bizi Derya Hanım karşıladı ve mutfak şefine götürüp tanıştırdı. Şefimizin herşeyden haberi var ama fırın malesef aynı fırını kullanıyorlar. Böyle olmaması gerektiğini söyledim ama şu ana kadar herhangi bir şikayet almadıklarını söylediler. ben mümkün olduğunca fırından ürün istemedim çünkü içime sinmedi.Yemekleri ayrı bir mutfakta yaptıklarını glutensiz ürünlerin ayrı bir dolapta depolandığını anlattı. istersek yemek menüsünü gidene kadar hazırlayıp verin dilerseniz 1-2 saat önce bildirin ne zaman yemek istiyorsa gece gündüz farketmez hazırlarız dedi. (Biz öğün öğün verdik siparişi). Daha sonra yanımıza bizim yemek işlerimizle ilgilenecek olan gastronomi uzmanı Öner Bey yanımıza geldi. whatsapp tan  bana istediklerinizi yazın ben şefe ulaştıracağım ve yemekleri size ben ulaştıracağım dedi. zaten tatil boyunca sürekli irtibat halinde olduk.Yemekleri streç filme sarılı olarak getiriyor bizim yanımızda açıyordu. Öner Bey de bu konuda bilgili yemek yapılan tavanın kaşığın ayrı olduğunu köftelere ekmek koydurtmayacağını vs blgileri söyleyip bizi hazırlanış konusunda da rahatıyordu. Akşam odamıza gittiğimizde şefimiz bize bir jest yapmış odamızda 7-8 çeşit schar marka bisküvi kraker vs göndermiş. Mete o kadar mutlu olduki anlatamam. Aslında bize glutensiz dondurma markalarını yollayın temin edelim dediler ama sanırım bulamadılar ben de sorgulamak istemedim çünkü yanımızda dondurmamızı da götürmüştük. 2-3 gün sonra yine Öner Bey elinde scharın glutensiz ürünlerinin olduğu bir poşetle yanımıza geldi. Düşünülmek gerçekten çok güzel :) 

  Bunlar ana hatlardı. Gelelim tatilimize. Ben giderken neler aldım ondan bahsedeyim. Öncelikle minik kavanozlara çorba yaptım 1 er porsiyonluk. Kahvaltılık toplardan aldım. Ekmek aldım ama otelde varmış. Nutella aldım. Minik labnelerden aldım, Kuruyemiş aldım, çikolata ve abur cuburlar aldım. yaprak sarması ve elmalı kurabiye yaptım (kurabiye o kadar abur cubur içinde çok rağbet görmedi yapmasanızda olur)İlk gün kahvaltımızda Mete krep istedi, simit yaptılar patates kızartması yedi. Doyurucu bir kahvaltıydı. daha sonra haşlanmış yumurta,domates,salatalık,labne ve çorbasıyla kahvaltı yaptırdım.  ve ertesi günlerde ekmeğine nutella sürdük bir sonraki gün çıtır toplarla kahvaltısını yaptı. (Öner Bey sanırım onlardan da otelin temin etmesini sağalyacak fotoğrafını cekip yolladık). Kahvaltı en rahat geçen öğünümüz oldu. Biraz da geç yapınca karnı çok acıkmamış oldu. 

   Ara öğünlerde biz kuruyemiş yediğimiz için o da istedi onun kuruyemişini verdik ya da abur cuburlarından yedi veya meyve yedi. Dondurmalarını glutensiz ürünlerin konduğu dolaba vermiştim oradan lazım oldukça istedik. Ara öğünlerimizde de çok sıkıntımız olmadı.

   Ben Mete'ye ne kadar koşullandıysam çocuk aç kalmasın diye habire bişeyler yesin peşindeydim siz öyle olmayın. Havuzda oynayacağım diye zaten yemekle çok arası olmadı. Öğlen ve Akşam yemeklerinde ilk gün Mete'ye onun isteği ile minik hamburgerler ve patates kızartması sonrakilerde pilav makarna patates kızartması köfte yogurt olarak devam ettik. Sağolsunlar tabaklar dolu dolu geliyordu zaten bitirmesi imkansızdı. 



   
   Bunların dışında pizza,lahmacun, sütlaç herşeyi yapıyorlar ama dediğim gibi fırının aynı olması sebebiyle tercih etmedik.
     
      Bir de Legends e gittik büyük bir aqua park.Oraya yiyecek içeçek götüremiyorsunuz normalde ama otel arayıp bilgi verdiği için oraya yemeğimizi götürdük. Yaprak sarması,Kek ve kurabiyeler orada işimizi gördü.

    Biz de herhangi bir rahatsızlık olmadı ama çölyak herkeste ayrı hassasiyettedir. Ben bizim yaşadıklarımızı fikir olması açısından paylaştım umarım faydası olmuştur.

    








Yorumlar

Yorum Gönder