Glutensiz oyun hamuru yapimi

Instagramda da paylastim ama orda kalmasini istemedi takipcilerim. Bir de blog olarak yazaim😉😉
Mete çölyak oldugunda arastirmalar yaparken onlarin oyun hamuruyla oynammalari gerektigini öğrendim. Çünkü  bugday unundan yapiliyor.Bazi colyaklilarda dokunma halinde bile vucutta kabarciklar olusabilirken bazilarinin ellerini agizlarina goturme ihtimaline karsin glutensiz oyun hamuru kullanmalari gerekiyor. Önce kirtasiyelere baktim ama glutensiz oyun hamuru bulamadim. Tam kresin acilma mevsimi oldugu icin internette de stoklarda kalmamisti ama Mete'ye lazimdi o yuzden iş basa dusmustu. Basladim internette oyun hamuru yapimi aramaya birkac video izledikten sonra su an kaynagini hatirlamiyorum cok ozur diliyorum kendisinden bu tarifi buldum ve yaptim.  sanirim icinde gluten olmadigindan cok cabuk kuruyor oyun hamurlari. Daha sonralari internetten satin aldim ama evde yapmak en guzeli sanirim.(Bu sene 4. Kez krese oyun hamuru verdim bu arada )


✌ 2 cay bardagi glutensiz un
1 cay bardagi su
1/2 cay bardagi tuz
2 tatli kasigi sivi yag
Gida boyasi
Bir kapta un ve tuzu karistiriyoruz. Karistirma kabina gida boyasi su ve 1 tatli kasigi yagi koyuyoruz ve undan yavas yavas katip kasikla karistiriyoruz cunku elimiz boya oluyor ve zor cikiyor. Un ekledikce kivam katilasacak o zaman elle karistirabilirsiniz. Hatta bu asamada cocugunuzdan da yardim alabilirsiniz. 1 tatli kasigi yagida en son asamalarda ekliyoruz. Ele yapismayacak kivama gelecek. 3 ana renkten yapip hamurlari karistirip ara renkler olusturdum. Strec filme sarip yarim saat bekletiyoruz. En son tekrar yogurup sekil verip strec filme sariyoruz ve agzi kapali kaplarda kurumamasi icin sakliyoruz. Olculer 1 adet hamur icindir...

Yorumlar